The Road Less Traveled – kapitola 1.

Tak. První kapitola překladu povídky od úžasné verityburns, s kontrolou skvělé bety kalerme. Je celkem krátká, ale s postupem času jsou kapitoly čím dál delší…

The Road Less Traveled – verityburns

1. Získat plán

 

  Sherlockův POV

 

“Přijdeš o něj, víš.”

Položil jsem housle, na které jsem dosud brnkal, a upřel jsem pohled na mého bratra, který byl nevítán a nepozván.

“Mycrofte, tvoje pozorování by nemohla být méně užitečná,” podotkl jsem. “Buď mluv smysluplně, nebo, což by bylo lepší, zůstaň zticha. Vlastně tu nemusíš zůstávat vůbec – samozřejmě vyřídím Johnovi tvé pozdravy, jakmile se vrátí, a poblahopřeji mu k jeho skvěle načasované absenci.”

“To děláš hloupého schválně, nebo jsi opravdu tak úzkoprsý, Sherlocku?”

Naježil jsem se.

“Buď mluv jasně, nebo odejdi, Mycrofte,” odsekl jsem. Moje vždy minimální trpělivost náhle vyprchala úplně.

“Sherlocku, Sherlocku,” přehnaně dlouze si povzdechl a navíc vrtěl hlavou. “Kde je náš dobrý doktor, mimochodem?”

“Jako bys to nevěděl,” odpověděl jsem znechuceně. “Jakmile jde o úskoky, jsou tvoji nohsledi tristně neschopní. Je naprosto zjevné, že nás oba sleduješ, ačkoli co si myslíš, že získáš tím, že svůj předlouhý nos strkáš do věcí, do kterých ti nic není, je nad moje chápání.”

“Dobře tedy,” odvětil Mycroft. Zřejmě si uvědomil, že mu nenaletím. “John je právě na své třetí schůzce s Jane, se kterou se seznámil ve frontě na čínu. Tohle je už čtvrtá žena, se kterou se schází od doby, kdy se nastěhoval do tvého bytu, což by mohlo nasvědčovat tomu, že se tento vztah stane intimním buď dnes, nebo ve velmi blízké budoucnosti.” Odmlčel se a ostře se na mě zadíval. Pozvedl jsem obočí a přemýšlel jsem, kam s těmihle nesmysly proboha směřuje.

“Sherlocku, copak to nevidíš?” zeptal se a naklonil se ke mně. “John něco hledá a dříve nebo později to najde. Nebyla to Sarah, Rachel ani Alice a možná to nebude Jane, ale jednou najde ženu, která mu zarazí jeho rychlé odchody, kdykoli mu napíšeš zprávu. Která přijme tu jeho část, kterou nabízí, a dá mu to, co potřebuje on – a v tu chvíli, můj drahý bratře, bude pryč, ožení se a usadí, a ty budeš opět sám, bez jediného člověka, který tě kdy doplňoval.”

 

**

 

Dlouho potom, co Mycroft konečně odešel, jsem ležel na pohovce, zíral jsem na strop a uvažoval jsem nad tím, co řekl. Přestože jsem nesnášel pomyšlení, že by Mycroft mohl mít v čemkoli pravdu, bylo jasné, že na tom, co řekl, něco bude. Nechtěl jsem opět pracovat sám – všechno šlo mnohem líp, když byl John se mnou. Držel ty nesnesitelné lidské exempláře na uzdě, byl absolutně loajální a spolehlivý, navíc překvapivě užitečný v nebezpečných situacích. Jeho inteligence samozřejmě nedosahovala té mé, a jeho dedukce – pokud je tak můžu nazvat – byly téměř vždy špatné. Přesto jeho nesprávné závěry často objasnily můj vlastní pohled na věc a jeho oceňování mých schopností je osvěžující.

Skutečně, byl pro mě perfektním partnerem v každém ohledu. Naneštěstí, jak mě můj nesnesitelný bratr upozornil, John měl potřeby, které náš nynější vztah nezahrnoval. Pro jejich naplnění hledal jiná místa, a v tom bylo to riziko. Mycroft to řekl zcela jasně, nakonec nějaká Joan, Ruth nebo Mary půjde kolem a vezme mi Johna – lákadla tradičního vztahu budou převládat a on skončí ženatý a zřejmě odejde z mého bytu, a co víc, z mého života. Takže jsem si objasnil problém, nyní zaměstnám svůj fantastický mozek řešením problému.

Chce se John opravdu oženit, usadit se, mít rodinu?

Když nad tím uvažuju, myslím, že ne… Náš životní styl byl plný vzrušení a nebezpečí a on si v tom liboval. Tohle nebylo v souladu s tradičním domáckým životem. Děti snesl, ale nezdálo se, že by je vyloženě měl rád a nikdy nenaznačil, že by rád sám přispěl k celosvětovému přelidnění. A proto to pravděpodobně byly mnohem přízemnější důvody, kvůli kterým trávil čas s nudnými a nezajímavými ženami, jejichž společnost nejspíš neupřednostňoval před mou.

Závěr: John chce sex a drží se tradičních způsobů, jak ho dosáhnout.

Doplněk závěru: Možná má větší potřebu všeobecné fyzické náklonnosti.

Shrnutí: Zabránit potencionální krizi, kdy se John ožení. Tyto dodatečné požadavky musí zahrnovat vztah se mnou, aby žádná třetí strana nebyla nutná pro Johnův život.

Konečný úsudek: Musím Johna Watsona přimět, aby se do mě zamiloval.

 

Další

4 komentáře Přidejte váš

  1. Petrushka napsal:

    Fanynkou Sherlocka jsem se stala teprve nedávno (shame on me! :D), fanynkou vztahu johnlock jsem se stala asi tak o 10 minut později 😀 Miluju číst příběhy o nich, a proto se hluboce skláním před touto stránku, je neskutečně dokonalá, díky moc za ní, vážně.
    A tato povídka je to nejvíc nejdokonalejší, co jsem četla, klobouček dolů a hluboká úklona 🙂

  2. Elis napsal:

    Úžasný 😀 tohle bude ještě hodně zajmavé :3

  3. KalamityJane napsal:

    Bombastický začátek 😀

  4. Willy napsal:

    Naprosto úžasné, jako vždy 🙂

Necháte mi komentář?

