NoStraightLine a její neuvěřitelná série…

…která se jmenuje Trying to Find the In-Between. Už hodně dlouho mě nějaký johnlock nezaujal natolik, jako právě tahle série, která má devět částí.

A protože je to Post-Reichenbach, doporučuju těm, kteří S2 neviděli, aby nečetli dál :D.

pár faktů:

Název série: Trying to Find the In-Between

Počet kapitol: 9

Počet slov: 75 K+

Autor: NoStraightLine

Odkaz: AO3

Geniální příběh, který se prolíná s filmovou sérií, takže NoStraightLine občas dovysvětluje některé scény, nebo jimi jen lehce prolítne, aby pak navázal/a svým příběhem. V leckterých povídkách je dost otravné, když autor prakticky přepisuje původní scény ať už z knih nebo filmů, který každý viděl/ četl a které jsou zpravidla o dost hůř přepsané, ale v tomhle případě tomu naštěstí tak není. Občas se sice vyskytne nějaká pasáž, která popisuje tu scénu, nebo využije původní dialogy, ale je to jen stručné, aby to čtenáře zbytečně neotravovalo.

Na počátku je to explicitní, skoro až hrubé, ale dá se věřit tomu, že to takhle mezi leckterými páry funguje. Sherlock je prostě pragmatik, všechno má pro něj svůj důvod a hlavně účel, takže vlastně pravidelný sex po dokončeném případu bez nějakých trapných emocí je úplně v pořádku. Johnovi tenhle přístup vyhovuje… jen chvíli. Přece jen není z ledu, takže postupem času chce něco víc… A Sherlock to zdá se chápe jen částečně…

Nečetla jsem lepší náhled do Sherlockovy duše, a to už jsem přečetla tuny johnlock povídek. Je to tak autentické, až z toho mrazí, ani na chvilku jsem se nepozastavila nad tím, že Moftiss by to vymysleli jinak.

Uf, jak už jsem předeslala, děj jde souběžně s tím, co bylo v seriálu… Z čehož vyplývá, že John je nakonec

*SPOILER* (pro ty, co nečtou perexy :D)

svědkem Sherlockova pádu ze střechy Barts… A tak to hlavní, co nás pak zajímá, je Johnův náhled na věc.

Spousty autorů píšou o tom, co se stane, když se John konečně po třech letech (příp. po různě dlouhé době) setká s velmi živým Sherlockem. Nečetla jsem ale moc příběhů, které by se pustily do toho, co John dělal nebo cítil bezprostředně po Pádu… A ani se nedivím. Aby to mělo hlavu a patu, je třeba to udělat pořádně, asi se toho leckdo zalekne. NoStraightLine to má v hlavě srovnané, takže to dopadlo…

Bolestně. Rozervaně. Depresivně!!! Chjo.

Ať už vás napadá cokoli, co John mohl udělat, věřím, že přesně takhle, jak to popsal/a, by to mohlo být, pokud by teda Moftiss psali johnlock, hehe.:-P

A jak se John teprv může cítit, když se Sherlock vrátí? A když se chová tak nabubřele a se svým typickým výrazem všechno Johnovi servíruje, jako že konečně vyhrál…

Vyhrál možná nad Moriartym, ale ve vztahu s Johnem prohrál.

Protože Johnovi už definitivně ruply nervy a Sherlocka i s jeho dedukcemi poslal do hajzlu. (Doslova!)

Takže se teď příběh zase víc přiklání k Sherlockovi, který nechápe ale absolutně nic a protože o Johna nechce přijít, udělá snad cokoliv…

Tak a víc už neřeknu. Chtěla bych toho strašně moc popsat, ale bojím se, že by to bylo příliš detailní – jsem prostě z toho příběhu TAK nadšená! Definitivně to překopalo můj žebříček TOP 5 johnlock povídek a umístilo se to na prvním místě. verityburns, ač ji miluju, se tak posunula na místo druhé :-P.

13 komentářů Přidejte váš

  1. Leylon napsal:

    no toto.. že by som sa po tvojom nadšenom popise sama pustila do originálu? 😀

    1. miamam napsal:

      Když si počkáš na září, dočkáš se i překladu do češtiny 😉

      1. Leylon napsal:

        áááááá….. ty si poklad nad poklady, Miuš, vieš o tom vôbec? 😀

  2. Baru napsal:

    Zas jeden rána přímo mezi oči – už několik dní přemýšlím, hledám, znova přemýšlím a stále dokola, jak jen se jmenovala jedna z těch prvních johnlock povídek, co jsem četla. Prohledám potenciální autorky – nic. To, že celkem vím, o čem to bylo – to mi taky moc nepomůže. A až teď mě napadlo, že jsem o to musela zakopnout někde tady….a vážně? Sousloví, který tvoří název mi v hlavě rezonuje od tý doby co jsem to dočetla, ale v hlavě mi to prostě nesepne. Takže tentokrát děkuju i za čtenářský deník 🙂

    1. miamam napsal:

      Ha 😀 To se mi taky občas stává, ale někdy, když jsem po dočtení líná si uložit tagy, pak na tu povídku zapomenu a za čas ji čtu znovu a zjistím, že je to to, co jsem kdysi hledala… 😀 Mimochodem TUHLE sérii překládám, takže se časem začne objevovat česky i zde 😉

      1. Baru napsal:

        „Výtečně“, jak by řekl pan Burns 😀 Tak to se těšim, já to poprvé strašně přelítla, užuž sem chtěla vědět jak to dopadne, takže teď si to pěkně v klidu čtu znovu a na překlad jsem teda hooodně zvědavá 🙂

  3. kalerme napsal:

    miamam: Tak jo… Ale půjde to pomalu. Víš, na čem všem pracuji.

  4. hujiku napsal:

    Ahoj, taky bych se ráda připojila k žádosti o překlad. Tvůj blog sleduju delší dobu, je to jediné místo, kde se můžu odreagovat u českého johnlocku. Bohužel, co si budeme povídat, českých povídek je málo a tvoje překlady jsou vesměs kvalitní. Je to těžký, vyžaduje to odvahu a moje angličtina je na to krátká… nezapřemýšlíš o překladu? 🙂

    1. miamam napsal:

      Hujiku, já o něm přemýšlím poměrně často! Problém je, že začátek je TAK „ostrej“, že nevim, jestli budu mít dost odvahy *shy*… Je to příliš syrové a já na to chvílemi chodím koukat a představuju si, jak bych to asi napsala česky. o.o Zatím je to jen v téhle fázi, netuším, jestli se do toho nakonec pustím…

  5. snehulka napsal:

    plsky překládej … jukla jsem na první kapitolu, ale moje aj je na prd, nic z toho nemám 😦

  6. snehulka napsal:

    prosím prosím o překlad 🙂

  7. mim napsal:

    juj, normalne nenormalne si ma navnadila 🙂 mozme sa tesit aj na preklad? btw poviedku The Road Less Traveled mam uz precitanu v originali, ale tvoj preklad si uzivam 🙂

    1. miamam napsal:

      To jsem ráda, že čteš i tu „moji“ verzi 🙂 Ale co se týče překladu nostraightline… HUF! Fakt nevím, nasadili jste mi brouka do hlavy, ale musím si to promyslet… O.O

Necháte mi komentář?

