221B: Jedno slůvko

Né, je mi líto, tento týden ani PPD, ani TCS nebude. Prozatím tahle pidi 221b jednohubka a doufám, doufám, že už dostanu od autorky zelenou, abych sem mohla dát další přeloženou jednorázovku. Do té doby…

Sherlock zažije moment osvícení, když poprvé použije slovo, které je pro nás ostatní idioty docela všední. 😛

p.s.: Pokud se vám líbí tenhle krátký typ povídek a rádi byste, abych ještě někdy nějaký psala, napište mi na mail nebo do komentáře slovo na B, které bych měla použít :-). Pokusím se něco vymyslet. 😉

Jedno slůvko

 

Sherlock se neumí omlouvat.

Zpět… Sherlock se neuměl omlouvat. Většinu svého života spoléhal na to, že lidé, které nějakým způsobem naštval, prostě vychladnou sami od sebe a že k tomu nebudou potřebovat jeho smutné (byť hrané) psí oči a pokorná (a docela jistě neupřímná) slova.

Jenže pak přišel John. A světe div se, Sherlock za poslední roky použil slovo promiň častěji, než za svůj dosavadní život. Tedy, zpočátku se omlouval jen nerad, a jen pokud ho John přinutil jakýmsi kopancem (někdy slovním, jindy doslovným). Jednou se ale přistihl, jak po tom, co na ulici během zamyšleného monologu vrazil do ženy táhnoucí nákup, vyslovil slovo promiňte naprosto automaticky. Žena se jen krátce usmála a šla dál. John se zarazil a díval se na něj s pobaveným úsměvem a pozvednutým obočím – zdá se mi to, nebo Sherlock Holmes použil slovo omluvy způsobem, jakým ho používají plebejci?

Sherlock z toho byl tak vykolejený, že když se otočil, vrazil ještě do Johna. A znova: „Pro…miň.“ První slabika vyklouzla sama, a bylo by trochu trapné nevyslovit tu druhou, když už musel John stejně vědět, co chtěl Sherlock říct.

Sherlock několikrát klopýtl, snažil se najít vnitřní rovnováhu, ale marně.

John ho dohnal a jemně ho vzal za ruku, přitiskl se blíž.

„Neboj. Já se zlobit nebudu, když se jednou za čas budeš chovat jako obyčejná lidská bytost.“

9 komentářů Přidejte váš

  1. TruTru napsal:

    To je roztomilé!! Hrozně se mi líbí to, jak se Sherlock vlivem Johna „ochočuje“ 😀 Vždycky když to někde v něčem čtu, nebo vidím, úplně roztávám! Při čtení mě napadla Bambule 😀

  2. kamivon napsal:

    chudáček Sherlock 😛 , jediné malé slůvko a tak moc ho mate… 😀
    díky 🙂

  3. katka napsal:

    je milé vidět jednou za čas Sherlocka jako obyčejného smrtelníka a co se týče písmene B tak mě napadlo bicí a barvy

  4. Liss napsal:

    Když se po zbytek týdne kapitolovek nedočkáme, tak děkuji alespoň za tyto malé, povzbudivé jednohubky. A mně už asi začíná kapat na karbit, protože jediná slova na B mě napadají tato: brňavka, brčálník a botanika. Magor, fakt.

    1. Kayla napsal:

      Diki aspoň za tie 221B inak by som “ chcípla“ (zomrela) nudou. Na gympel, kde chodím je pekelná nuda, tak aspoň niečo na odviazanie. 😀 A nevieš ako pokračuje Katy ? A ty si ako na tom s pokračovaním ? (akože tie kapitolové poviedky myslím 😀 )

  5. helsl napsal:

    Já mám ráda delší povídky, ale zaplať pánbůh i za krátkou.
    Kdybych byla mrcha, tak nechám Johna potkat nějakou krásnou Blondýnu, ale nebudu, takový podraz bych Sherlockovi samozřejmě neudělala. Líp je jim samotným v jejich společném Bytě, ne?

  6. Vlk napsal:

    Děkuji za moc hezkou 221b povídku. A jako béčkové slovo mě napadá bernardýn.

  7. Elis napsal:

    Awww 😀 tohle je krásný. Tyhle jednohubky prostě zbožňuju 🙂
    Můžu tě poprosit, aby jsi použila v dalším 221B slovo „bručoun“? 😀

  8. Gabriela Watson napsal:

    To je tak… slaďoučký! Celou scénu vidím přesně přede mnou. Děkuji!
    S láskou Sal.

Necháte mi komentář?

