mimi: Niečo nové

Valentýn si zasluhuje sladkou tečku. A tahle jednohubka od Ariane deVere, kterou přeložila mimi do slovenštinyje přesně ta pravá, nadýchaná, romantická záležitost.

Sherlock má pro Johna jistý významný návrh, přestože se pochopitelně tváří, jako by o nic tak zvláštního nešlo. Přijme John, nebo odmítne?

 

 

Niečo nové

 

 

„Kúpil som ti prsteň.“

John prekvapene zamrkal po Sherlokovom náhlom vyhlásení. „Prečo?“ opýtal sa opatrne.

„V utorok, keď sme robili na prípade v Royal Oak Inn,“ vysvetľoval Sherlock. „Tá skupinka žien, s ktorými si sa bavil… Nepáčilo sa mi to.“

„Predsa si chcel, aby so mnou flirtovali a ty si mohol zistiť, ktorá z nich podvádza pána  Jensena,“ protestoval John.  „Požiadal si ma, aby som bol úmyselne „koketný,“ aby sme mohli  začať nezáväzne konverzovať!“

„Ja viem,… ale aj tak sa mi to nepáčilo,“ vyhlásil Sherlock dôrazne. „Všetky si mysleli, že majú u teba šancu. A ja nechcem, aby si ľudia mysleli, že si voľný.“

Povzdychol si, „John, vieš, že nie som rodinný typ… ale kúpil som ti prsteň a pýtam sa, či by si ho nenosil.“

„Ukáž mi ho,“ povedal John. Bol si úplne istý aká bude jeho odpoveď, ale malé zaváhanie (aby ponaťahoval Sherlocka) si neodpustil.

A teraz, keby toto bol poriadny romantický príbeh, by v tomto momente, Sherlock vytiahol z vrecka malú zamatovú škatuľku, postavil ju pred svojho milovaného, pomaly otvoril vrchnák a odhalil jej obsah. Avšak, toto bol Sherlock „nepoznám-romantiku-ani-keby-ma-praštila-medzi-oči“ Holmes; a tak jednoducho vylovil prsteň z vrecka a pustil ho do Johnovej otvorenej dlane. John, snažiac sa nepretočiť oči, zdvihol obrúčku z bieleho zlata a sústredene skúmal jej jemne gravírovaný vzor.

„Raz si mi povedal, že máš radšej biele zlato než žlté,“ nadhodil Sherlock defenzívne. „Viem, že nie je také drahé…“

„To je v poriadku,“ uistil ho John. „Preferujem biele zlato, a nestarám sa o cenu ani jej výšku.“  A neustále civel na prsteň.

„Takže, budeš ho nosiť?“ opýtal sa Sherlock trochu znepokojeným hlasom.

John neprestával študovať prsteň.

„Má správnu veľkosť,“ nadhodil Sherlock.

„O tom nepochybujem,“ odvetil John s úsmevom. Zdvihol oči a stretol sa so Sherlockovým nervóznym pohľadom.

„Páči sa ti?“ opýtal sa Sherlock.

„Je perfektný,“ odpovedal John; a opäť pozrel dolu na prsteň.

„Budeš ho nosiť?“ opýtal sa Sherlock druhý krát.

John sa na svojho partnera usmial. „Áno, budem,“ povedal.

Sherlockovi viditeľne odľahlo. „Dobre,“ povedal a zdvihol sa k odchodu.

Oh nie, pán neromantický-len-tak-ľahko-sa-z-toho-nevyvlečieš.

„Hej!“ zvolal John prísne, Sherlock sa otočil naspäť k nemu a John sa snažil udržať si vážny výraz tváre. „Keďže nebudem mať žiadnu slávnostnú ceremóniu, ani veľkú párty s priateľmi a rodinou, ani medové týždne niekde v teple na pláži, tak by si mi ten prsteň aspoň mohol nastoknúť na prst!“

„Oh, samozrejme,“ povedal Sherlock, vzal prsteň, zdvihol ruku a pomaly ho nasadil na Johnov prsteník. Keď bola obrúčka na svojom mieste, neprestával sa jej dotýkať a dlho pozeral na ich spojené ruky, a až po dlhej chvíli zdvihol zrak k Johnovi.

„Páči sa ti to?“ opýtal sa.

John sa nadýchol, aby povedal „Samozrejme, že áno,“ ale vzápätí prestal. Sherlock sa už na túto otázku pýtal a dostal odpoveď; a John pochopil, že Sherlock ju položil úmyselne a očakával komplexnú odpoveď. John sa na neho usmial.

„Áno,“ odvetil.

Sherlockove oči sa vpili do Johnových. „Mne tiež,“ jemne dodal.

Na toto existoval jediný spôsob ako odpovedať, John okamžite pochopil, a na tvári sa mu rozlial rozpustilý úškrn, avšak plný lásky a náklonnosti k tomuto šialenému úžasnému mužovi.

„A teraz môžeš pobozkať nevestu.“

Sherlock sa spokojne usmial a sklonil sa k Johnovým ústam. Keď sa po niekoľkých minútach odtiahol, opäť sa pozrel nadol na obrúčku, stále zvierajúc Johnovu ruku s prsteňom vo svojej. Vyzeral zamyslene.

„Nie,“ vyslovil. „Nie som si istý.“

John, ktorý už bol pevne-zviazaný nielen s mužom pred sebou, ale aj s obrúčkou, sa nešťastne zamračil. „Čo je zle?“ spýtal sa.

„Oh, páči sa mi, tak som to myslel,“ uistil ho Sherlock.“Len by som ho potreboval vidieť v inom svetle.“ Zamyslene zovrel pery a potom na Johna hanblivo pozrel. „Možno bez oblečenia okolo neho.“

Johnov široký úsmev bola odpoveď, ktorú potreboval, a pán „romantický-keď-použije-zdravý-rozum“ ho nežne pobozkal; vkĺzol rukou do Johnovej dlane a odviedol svoju „nevestu“ do spálne.

 

 

**

Původní povídka: Ariane deVere, Something New

22 komentářů Přidejte váš

  1. Wretched Angel napsal:

    Krásné, roztomiloučké a zkrátka k uňuchňání:)
    Moc ti děkuji za tvoji práci.

    1. mim napsal:

      Diky. na Valentína sa takéto mňamky hodia 🙂 🙂 🙂

  2. Katy napsal:

    Nádherné něžné romantické… ❤ Perfektný valentinský darček 🙂

    1. mim napsal:

      Ďakujem 🙂 🙂

  3. Kayla napsal:

    Nebudem ti písať to, čo každý predomnou ale nechceš napísať pokračovanie 😀 Poviedka v slovenčine bola super. No i tak sa mi poviedky páčia o trochu viac v češtine.
    PS: Slovo „slovenština“ ma rozosmialo hneď na začiatku.

    1. squire napsal:

      To slovo je ale správně 😉 Slovenčina se česky řekne slovenština, stejně jako neříkáme English, ale angličtina.

      Ale chápu, že to musí působit směšně:) Já se taky vždycky uchechtávám, když vidím slovo „českí“ ….:)

    2. mim napsal:

      Dík za komentár. Čo sa týka pojmu slovenština tak myslím, že Squire to vysvetlila dostatočne fundovane. Na margo prekladania anglických poviedok do slovenčiny; vzhľadom k faktu, že mojím rodným jazykom je slovenčina tak najjednoduchšií a pre mňa najpohodlnejší spôsob ako pretlmočiť anglické poviedky slovenským a českým čitateľom je práve slovenčina.
      Ak sa ti viac páčia poviedky preložené do češtiny tak myslím, že možností na čítanie je dosť nakoľko 90 percent prekladaného Johnlock obsahu je práve v českom jazyku.
      A pokračovanie sa napísať nechystám, pretože toto je preklad a Arriane DeVere pokračovanie nenapísala.

  4. Tinka napsal:

    Krásné moooc 🙂 pohladila si moje srdíčko ve správnou chvíli. ❤ DĚKUJI

    1. mim napsal:

      To ma teší 🙂 Vďaka

  5. squire napsal:

    Perfektní:) A ta slovenština tomu sluší.

    1. mim napsal:

      ďakujem, od teba si ho cením dvakrát 🙂

  6. Niki napsal:

    Aaaaah, to bylo opravdu jak pohlazení 🙂
    Děkuji

    1. mim napsal:

      díky moc 🙂

  7. mim napsal:

    Ďakujem za všetky komentáre, teší ma, že ste si valentýnsku jednohubku užili rovnako ako ja.

    Mno….čo sa týka Sherlocka a romantiky, to je kapitola sama o sebe, ale aspoň sa zmohol na prsteň, to, že by mal mať obrúčku aj on mu nedošlo. Alebo…si vydedukoval v tej svojej múdrej kučeravej hlavičke, že stačí keď bude mať prsteň iba John, veď je predsa úplne jasné, že on s Johnom tvoria pár, aj keď jemu prsteň chýba, alebo to všetko nechal na Johnovi a počká si čo urobí po svadobnej noci.:)

    Možností je veľa a fantázii sa medze nekladú, možno práve toto bolo autorkiným zámerom. V každom prípade, byť to moja poviedka tak im obrúčky navlečiem obom.:):)

    Ešte raz díky.

    mim 🙂

  8. katka napsal:

    miluji když Sherlock je ten co uhání o něco Johna děkuji

  9. Leylon napsal:

    Hah, romantika ako sa patrí, len co je pravda. Dakujem za sladucku bodku za valentinom- Sherlock a pokusy o romantické gestá… 😀 😀

  10. helsl napsal:

    Sladké, roztomilé, skvělé. Ale vidím to tak, že budeš muset napravit opomenutí původní autorky a okroužkovat i Sherlocka, aby bylo spravedlnosti učiněno zadost. Vážně by bylo fér, aby měli prstýnky oba, co říkáš?

  11. SlashPrincess napsal:

    Panebože, tak tohle je dokonalé, nic jiného napsat nemůžu. ❤ Culila jsem se od začátku do konce, jako bych tam byla s nimi. 😀

    Děkuji moc za skvělý valentýnský překlad. 🙂

  12. Liss napsal:

    Sherlock a romantická gesta nejdou moc dohromady, i když okroužkovat si Johna vlastně jen kvůli tomu, aby si ženy nemyslely, že je k mání, to je jistý projev romantiky (majetnickost je podle Sherlocka dost romantické :D). A správně nade mnou poznamenáno- kde je Sherlockův prsten? Takhle by to kluci nešlo 😀 Hezká Valentýnská povídka, tématicky laděná k dnešní významné události 🙂

  13. Lucie napsal:

    Perfektní. Děkuji za přeložení. (Taky jsem do posledního písmenka čekala, kdy se objeví prsten i na Sherlockově prstu.)

  14. Yuki-chan napsal:

    Ano, souhlasím s PharLap, to čekání za to stálo :3 Děkuju mockrát!!!! 🙂
    A kde je Sherlockův prsten? O:)

  15. PharLap napsal:

    Cely den cekam na 20. hodinu a jak tak vidim, nebylo to nadarmo :3 Uzasne, sladke a spravne romanticke. Dekuju mnohokrat!

    P.S. Jen me tak napada… John prsten ma, ale kde je ten Sherlockuv?

Necháte mi komentář?

